Reklamační řád

Úvod Záruka a Reklamace Reklamační řád

Reklamační řád Stejně jako Všeobecné obchodní podmínky patří Reklamační řád k nezbytným informačním náležitostem eshopu. Ze zákona musí váš reklamační řád upravovat délku záruky (standardně 24 měsíců od okamžiku převzetí zásilky), záruční podmínky a způsob vyřízení reklamace. Protože možností úprav je celá řada, nejlepším krokem při vypracovávání reklamačního řádu je opět obrátit se pro radu k právníkovi, eventuálně například na Sdružení obrany spotřebitelů. V každém případě by váš reklamační řád měl jednoznačně definovat, jak má zákazník s reklamací naložit, tedy: Jak reklamaci oznámit, Na jakou adresu reklamované zboží dopravit, Za jakých podmínek není možné reklamaci uplatit (typicky různá nevhodná použití výrobku), Jak budete spotřebitele o vyřízení reklamace informovat (na samotné vyřízení máte 30 dnů). Obecně platí, že nejlepším způsobem řešení reklamací je jejich prevence. Čím více konkrétních a pravdivých informací o výrobku na eshopu uvedete (jasné a velké obrázky, parametry, funkce, barvy) a čím lépe si pohlídáte logistiku, tedy dodání neporušeného, funkčního zboží v požadovaném provedení a velikosti – pozor zejm. pokud prodáváte více různých variant velikosti či barvy výrobku, tím méně reklamací budete muset řešit. Poctivým jednáním a dobře nastavenými procesy na pozadí prodeje můžete ušetřit skutečně nemalé náklady – ať už ty přímo finanční, nebo ty nepřímé poškozující vaše dobré jméno a zákaznickou zkušenost. Abyste sobě i zákazníkům ušetřili starosti při reklamaci, pokud už by k ní mělo dojít, doporučujeme spolu s potvrzením objednávky zasílat i předvyplněný reklamační formulář. Zákon toto jako povinnost neudává, nicméně tím usnadníte život oběma stranám a od zákazníka jistě získáte i plusové body za přístup.

Copyright 2016 - 2017 © musicantiquariat.cz